Wednesday, August 22, 2007

Felícia 1.3

Moja Felícia 1.3 MPI combi začala svoj nešťastný život v roku 1998 v autopožičovni. V roku 2000 som ju kúpil. Mala najazdených 67000 km a trošku zničený interiér. Asi po 3000 km sa stále častejšie začali z motora ozývať veľmi divné zvuky. Nikde neboli schopný identifikovať závadu a preto s tým vedomím, že skôr či neskôr niečo odíde som začal Škodovlienku trápiť. Keďže sa zaoberám chiptuningom, vyskúšal som na nej všetky možné aj nemožné kombinácie softvérov. Sledoval som rôzne reakcie motora na predstih a vplyv paliva na detonácie. O týchto veciach som už písal na techwebe. Tieto testy motor vydržal, kým sa konečne prejavila závada, ktorú nikto nevedel identifikovať podľa zvuku. Kľukovka sa pri 90 000 km rozdelila na 2 kusy. Škodovka dostala novú kľuku, ložiská, spojku a simeringy ventilov a fungovala ďalej. Bohužiaľ papká veľa oleja. Asi si to odniesli stieracie krúžky. Kompresie má 13,13,13,14. Motor má 120 000 km a preto pred nútenou GO som sa rozhodol, že je čas skúšať TURBO.

Labels: